Általános szerződési feltételek
A jelen általános szerződési feltételek – a továbbiakban: „ÁSZF” – Laurinyecz-Tarnótzky Rebeka – a továbbiakban: „Szolgáltató” – által a www.mindsafari.hu honlapon és aloldalain keresztül nyújtott szolgáltatások, úgy mint coaching és ehhez tartozó kiegészítő szolgáltatások – a továbbiakban: „Szolgáltatások” – igénybevételének feltételeit szabályozza.
1. A Szolgáltató:
Név: Laurinyecz-Tarnótzky Rebeka
Székhely: 5600 Békéscsaba, Madách utca 45.
Nyilvántartási száma:
Adószáma:
Email cím: rebeka@mindsafari.hu
Telefonszám: +36 30 334 4176
2. Fogalom meghatározások
Ajánlat: a Megbízott által a Megbízó igényének megfelelően egyedileg kialakított, jelen ÁSZF tartalmával összhangban álló írásbeli nyilatkozat, mely a szolgáltatás típusától függően tartalmazza a Megbízó és a Megbízott adatait, a Coaching szolgáltatás körét, a szolgáltatás típusát, időtartamát, ütemtervét, a teljesítés helyszínét és módját, a teljes megbízási díjat, valamint a fizetési feltételeket;
Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”): jelenti a jelen dokumentumban foglaltakat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) 6:77. § (1) bekezdésével összhangban, vagyis ezek olyan szerződési feltételek, amelyeket az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg. Jelen ÁSZF megismerésével és elfogadásával az ÁSZF az Egyedi szerződés részévé válik;
Coach: jelenti a Megbízottat, vagy az ő érdekében és vele létrehozott szerződéses kapcsolat alapján eljáró Coaching szolgáltatást nyújtó személyt;
Coachee: jelenti a Coach által nyújtott Coaching Szolgáltatást igénybevevő természetes személy Megbízót vagy a jogi személy Megbízó által kötött szerződés alapján és általa megnevezett Coaching szolgáltatást igénybevevő személyeket;
Coaching szolgáltatás: az International Coaching Federation („ICF”) által meghatározott definícióval és az önálló vállalkozók tevékenységi jegyzéke bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 36/2011. (XII.23.) KIM rendelet alapján létrehozott 869007 Mentál-egészségügyi ellátás (nem egészségügyi szolgáltatásként) tevékenység leírásával összhangban, olyan segítő, orientáló partneri együttműködés a Megbízóval, mely során a Coach legjobb tudása szerint igyekszik rávezetni a Coacheet arra, hogy saját maga találja meg a válaszokat önfejlődésének előmozdítása érdekében. A coaching olyan gondolatébresztő és kreatív folyamat, mely során a Coach életmódbeli iránymutatást nyújt, egyúttal az adott probléma kapcsán olyan alternatív javaslatokat fogalmaz meg, amely arra inspirálja a Coacheet, hogy a lehető legtöbbet hozza ki magából, erősségeinek azonosítása és fejlesztése révén, melynek célja az esetleges életbeli elakadások, valamint akadályok feloldása. A coaching olyan egészségügyi szolgáltatásnak nem minősülő egyedi szolgáltatás, mely elkülönül a terápiától, mentoringtól és a tréningtől is. A Coaching szolgáltatás megoldásfokúszú folyamat, középpontjában a jelen és a jövő áll, a múltat kizárólag annyiban érinti, amennyiben ez a Coachee jelenből adódó helyzetének megértéséhez, az onnan való elmozduláshoz szükséges azzal, hogy a múltbeli elakadások feloldására, illetve traumák feldolgozására vonatkozó tanácsot a Coach a Coachee kifejezett kérése ellenére sem nyújt;
Coaching ülés: személyes, illetve online távkonzultáció útján, valamint telefonos megbeszélés keretén belül tartott találkozási forma, amely során a Coach Coaching szolgáltatást nyújt a Coachee részére. A Coach a Coaching ülést először Konzultációval kezdi, majd a következő alkalomtól vagy Egyéni (privát) keretében tartja meg;
Egyedi szerződés: a Felek között az Igénybejelentés, az Ajánlat és a Megrendelés, valamint a jelen ÁSZF elfogadása alapján Coaching szolgáltatás nyújtására és igénybevételére létrejövő egyedi jogviszony;
Felek: a Megbízó és a Megbízott együttesen értendő;
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
Fogyasztói szerződés: olyan a jelen ÁSZF rendelkezései szerint létrejövő szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül;
Honlap: a www.mindsafari.hu weboldalt jelenti;
Igénybejelentés: a Coaching szolgáltatás igénybevételére vonatkozó megbízói szándék Megbízott részére történő közlését jelenti;
Írásbeliség: Felek írásban tett jognyilatkozatnak fogadják el az elektronikus úton, a Felek kapcsolattartásra kijelölt e-mail címéről küldött és fogadott nyilatkozatokat is, ezenkívül a papír alapon aláírt nyilatkozatot is;
Megbízási díj: a Megbízó által a Coaching szolgáltatás igénybevételéért a Megbízott részére fizetendő jelen ÁSZF-ben meghatározott ellenérték;
Megbízott: Laurinyecz-Tarnótzky Rebeka, valamint a Megbízott által közvetített más szolgáltató
Megbízó: olyan természetes személy, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, valamint egyéni vállalkozó, aki/amely a Megbízott segítő, fejlesztő, a személyiségfejlesztő tréningek vezetésére és/vagy business coachingra vonatkozó, illetve életvezetési tanácsadói, illetőleg család és párkapcsolati coach tevékenységét kívánja igénybe venni saját maga vagy az általa megjelölt természetes személyek részére;
Megrendelés: az Ajánlat Megbízó általi elfogadása;
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, honlapon közzétett megrendelőlap, igénybejelentési formanyomtatvány, megrendelésminta, a telefon és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
3. AZ ÁSZF HATÁLYA, ELFOGADÁSA, MÓDOSÍTÁSA ÉS AZ EGYEDI SZERZŐDÉSSEL VALÓ VISZONYA
3.1. A közöttünk létrejövő Egyedi szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és engem illető jogokat és kötelezettségeket, az Egyedi szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a fizetési feltételeket, valamint a felelősségi szabályokat.
3.2. A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
3.3. Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni és elfogadni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
3.4. Jelen ÁSZF módosítására a Megbízott a jövőre nézve egyoldalúan jogosult azzal, hogy a módosítás hatálya a már megkötött Egyedi szerződésekre nem terjed ki. A már megkötött Egyedi szerződésekre jelen ÁSZF módosítása csak abban az esetben vonatkozik, amennyiben a módosításhoz mindkét Fél írásos nyilatkozatával hozzájárul.
3.5. Amennyiben az ÁSZF és az Egyedi szerződés rendelkezései között eltérés van, úgy elsősorban a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók, kivéve, ha a Megbízott az ettől való eltéréshez kifejezetten hozzájárul.
3.6. Megbízott a Coaching szolgáltatást jelen ÁSZF elfogadását követően a Megbízó által leadott Megrendelés alapján létrejövő Egyedi szerződés útján nyújtja.
3.7. Az ÁSZF elektronikusan letölthető formátumban Megbízó weboldalán: www.mindsafari.hu érhető el. A Megbízó kifejezetten elfogadja, hogy az ÁSZF Megbízott általi módosításának közléseként fogadja el azt, ha a Megbízó az ÁSZF módosítást a jelen pontban meghatározott URL címen közzéteszi.
3.8. Megbízó jogosult azonban a Megbízott részére küldött elektronikus levélben az Egyedi szerződés létrejöttekor hatályos ÁSZF megküldését kérni, melynek a Megbízott 15 napon belül eleget tenni köteles.
4. AZ EGYEDI SZERZŐDÉSRE VONATKOZÓ KÖZÖS SZABÁLYOK
4.1. Megbízott az Egyedi Szerződés keretein belül kötelezettséget vállal arra, hogy a Megbízó részére Coaching szolgáltatást nyújt, a Megbízó pedig az Egyedi szerződés teljesítésének ellenértékeként megbízási díj megfizetésére köteles.
4.2. Az Egyedi szerződés megszűnhet:
4.2.1. az Egyedi szerződés teljesítésével;
4.2.2. a Ptk. 6:3. § e) pontjában foglaltaknak megfelelően írásban, közös megegyezéssel; 4.2.3. felmondással;
4.2.4. azonnali hatályú felmondás útján;
4.2.5. a törvényben meghatározott egyéb esetben.
4.3. Felek rögzítik, hogy bármelyik Fél a másik Félhez címzett egyoldalú és írásbeli (indokoláshoz nem kötött) nyilatkozatával 15 (tizenöt) napos felmondási idővel rendes felmondás útján megszüntetheti a jelen ÁSZF-ben – különösen annak 5-7. fejezeteiben – foglaltak figyelembevételével.
4.4. Ha valamelyik Fél a jelen ÁSZF vagy az Egyedi Szerződésből fakadó lényeges kötelezettségének teljesítésével késedelembe esik vagy azt nem teljesít, úgy a sérelmet szenvedett Fél jogosult jelen ÁSZF vagy az Egyedi Szerződést a póthatáridő eltelte után azonnali hatállyal a szerződésszegő Félhez intézett ajánlott, tértivevényes levélként postára adott egyoldalú, indokolással ellátott nyilatkozattal felmondani. Felek rögzítik, hogy az egyik Fél késedelme kizárja a másik Fél egyidejű késedelmét. Azonnali hatályú felmondásnak van helye akkor is, ha a másik Fél súlyosan vagy ismételten megszegi a ÁSZF-t vagy az Egyedi Szerződést.
4.5. Megbízó jogosult az Egyedi szerződést írásban egyoldalúan megszüntetni, amennyiben nyilvánvalóvá válik, hogy a Megbízott az Egyedi szerződést 30 napon túli késedelemmel, vagy egyáltalán nem, vagy nem szerződésszerűen tudja csak teljesíteni. Nem szerződésszerű teljesítésnek minősül, ha Megbízott megszegi az ÁSZF rendelkezéseit (határidőket mulaszt, tájékoztatások többször elmaradnak).
4.6. Megbízó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Megbízott az Egyedi szerződés teljesítésével összefüggésben bekövetkező károkért való kártérítési felelősségét a Ptk. 6:152. § értelmében kizárja.
4.7 Felek vállalják, hogy az Egyedi szerződés megszűnése vagy megszüntetése esetén úgy járnak el, hogy a másik Felet és saját magukat megóvják bármilyen jellegű kártól, valamint egymással elszámolnak. Az elszámolás során a Megbízott köteles az Egyedi Szerződés teljesítése során vagy azzal kapcsolatban bármilyen módon birtokába került iratokat, dokumentumokat, illetve a bármilyen adathordozón tárolt adatokat hiánytalanul és teljeskörűen, felhasználható módon a Megbízó részére visszaszolgáltatni. Ezekről a dokumentumokról a Megbízott jogosult egy másolati példányt a szerződés megszűnését követő 5 évig megőrizni.
5. A SZOLGÁLTATÁSOK TÁRGYA
5.1. Konzultáció (Coaching beszélgetés): Az első Coaching ülés, melynek célja a későbbi ülések tematikájának kialakítása. Ez az ülés 60-90 perc időtartamú, mely alapján a Coach kialakítja az egyéni foglalkozás célját, felméri a Coachee elakadásait.
5.2. Egyéni (privát) foglalkozással nyújtott coaching szolgáltatás: olyan Coaching szolgáltatás, melyen a Megbízó vagy az általa közvetített természetes személy, mint Coachee egyénileg veszi igénybe a Megbízott vagy az általa közvetített szerződése partnere, mint Coach által nyújtandó Coaching szolgáltatást.
5.3. Közös szabályok
5.3.1. Az Egyéni, valamint Csoportos coaching szolgáltatás időtartama a Megbízó által adott Ajánlat alapján az Egyedi szerződésben kerül meghatározásra. Megbízó a fentiek vonatkozásában tudomásul veszi, hogy az Egyéni szolgáltatásra vonatkozó igénybejelentése (jelentkezése) esetén – a Megbízott kapacitásának függvényében – várólistára kerülhet, melynek tényéről és a Coaching szolgáltatás nyújtásának pontos időpontjáról a Megbízott a Megbízót az Egyedi szerződésben tájékoztatja.
5.3.2. A coaching szolgáltatás nem terápiás szolgáltatás, mely nem azonos az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV („Eütv.”) 103. §-ában megfogalmazott pszichoterápia és/vagy klinikai szakpszichológiai tevékenységgel. A Coach által végzett coaching tevékenység nem helyettesíti és nem is pótolja a pszichoterápiát. A Coach nem alkalmaz olyan eljárásokat, illetve módszereket, amelyek a hivatkozott jogszabályi rendelkezés alapján pszichoterápiás és/vagy klinikai szakpszichológiai tevékenységnek minősülnek. A Coach e körben nem végez gyógyító beavatkozást és az általa használt módszer nem minősül gyógyítási formának sem. Mindezt a Coachee a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten, visszavonhatatlanul és végérvényesen tudomásul veszi.
6. MEGBÍZÁSI DÍJ ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
6.1. A konzultáció (Coaching beszélgetés) díja: a díj mértéke, valamint a díjfizetés ütemezése az Egyedi Szerződésben kerül meghatározásra, azzal, hogy Megbízó a díj első részletét minden esetben a Konzultációt megelőzően, a díj fennmaradó részét pedig a Konzultációt követően az Egyedi Szerződésben meghatározott ütemezés szerint köteles megfizetni Megbízott részére, a Megbízott által küldött díjbekérőn szereplő bankszámlaszámra vagy készpénzben. Felek a fentiektől egyező akarattal az Egyedi szerződésben eltérhetnek.
Készpénzfizetés esetén a megbízási díj annak Megbízott általi átvételével és erről kiállított aláírt készpénzfizetési számla Megbízó általi átvételével teljesül. Átutalás esetén a megbízási díj a Megbízott díjbekérőn szereplő bankszámláján történő jóváírással teljesül. A megbízási díjról a Megbízott kiállítja a végszámlát és azt átadja vagy kézbesíti a Megbízó felé.
6.2. Az egyéni Coaching szolgáltatás díja: a díj mértéke, valamint a díjfizetés ütemezése az Egyedi Szerződésben kerül megállapításra. Megbízónak a díjat a Megbízott által küldött díjbekérő(kö)n szereplő bankszámlaszámra vagy készpénzben kell megfizetnie az Egyedi Szerződésben részletezetteknek megfelelően. Készpénzfizetés esetén a megbízási díj annak utolsó részletének Megbízott általi átvételével és erről kiállított aláírt készpénzfizetési végszámla Megbízó általi átvételével teljesül. Átutalás esetén a megbízási díj – annak minden részletének – a Megbízott díjbekérőn szereplő bankszámláján történő jóváírással teljesül. A megbízási díjról – annak minden részletének Megbízott általi megfizetését követően – a Megbízott kiállítja a végszámlát és azt átadja vagy kézbesíti a Megbízó felé. Megbízott a megbízási díjat az alábbi részletekben köteles megfizetni a Megbízottnak:
A Megbízott tájékoztatja a Megbízót, hogy amennyiben az Egyedi Szerződés létrejötte ellenére az egyéni Coaching szolgáltatást nem veszi igénybe, vagy az első Coaching ülés kezdete előtt szünteti meg egyoldalúan az Egyedi Szerződést, úgy a Megbízott az első megbízási díjrészletre mindenképpen jogosult, függetlenül attól, hogy azt a Megbízó megfizette-e vagy sem a Megbízott részére. Amennyiben a Megbízó az Egyedi Szerződés megszűnése időpontjáig nem fizeti meg a Megbízott részére az első megbízási díjrészletet, úgy ugyanebben az időpontban jogosult a Megbízott 8 napos fizetési határidővel végszámlát kiállítani és azt a Megbízó részére megküldeni. A Megbízott tájékoztatja a Megbízót arról is, hogy a Megbízó a Coaching szolgáltatás igénybevétele során általa már megfizetett megbízási díjrészekre ugyancsak jogosult függetlenül attól, hogy az adott megbízási díjrészhez kapcsolódó Coaching ülések mindegyikének igénybevétele előtt szüntette meg a megbízási szerződést egyoldalúan a Megbízó, kivéve, ha az Egyedi Szerződés megszüntetésére a Megbízottnak felróható okból és az ő szerződésszegése okán történt. Ugyancsak jogosult a Megbízott ebben az esetben a már megfizetett megbízási díjrészekre, az egyedi Szerződést ő szünteti meg egyoldalúan a Megbízónak felróható okra vagy az ő szerződésszegésére hivatkozva. Felek megállapodnak abban is, hogy amennyiben a Megbízó ismételten – tehát több mint egy alkalommal – úgy nem jelenik meg egy előre leegyeztetett Coaching ülésen vagy a Coaching ülést annak megkezdését megelőző 48 órával előbb nem mondja le írásban, úgy azt a Felek úgy tekintik, mintha a Coaching ülés megtartásra került volna, erre vonatkozóan igényt nem támasztani nem jogosult a Megbízó. Abban az esetben amennyiben a Megbízott tanúsítja ugyanezt a magatartást ismételten – tehát több mint egy alkalommal, – úgy ebben az esetben a Megbízó egy ingyen igénybe vehető alkalomra jogosult.
A szolgáltatás egyedi, személyre szabott jellége és az ülések egymásra épülése okán, a Coaching szolgáltatás menetéből, struktúrájából, az egyéni ülés tematikájából eredő szerződésszegésre hivatkozni és ezzel összefüggésben igényt bejelenteni az első konzultáció lejártáig jogosult a Megbízó azzal, hogy az egyes Coaching üléseken való részvétel az adott Coaching ülés befejeztével Megbízotti oldalon szerződésszerű teljesítést jelent, melyet a Megbízó tudomásul vesz. Megbízó tehát tudomásul veszi, hogy a Megbízott által nyújtott Coaching szolgáltatással kapcsolatos kifogásait az Egyéni Coaching ülést követően, helyben a Megbízottal haladéktalanul közölni köteles, melynek elmulasztása esetén a Megbízó a Megbízott által – az adott ülésen – nyújtott Coaching szolgáltatásra vonatkozó igénnyel nem léphet fel.
6.3. Közös fizetési feltételek:
Az árak forintban értendők azzal, hogy a Megbízott nem tartozik az általános forgalmi adó hatálya alá. Megbízott nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy üzletpolitikai okból az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött Egyedi szerződésekre.
7. FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
7.1. Megbízó jogai és kötelezettségei
7.1.1. Megbízó jogosult az általa megrendelt Coaching szolgáltatást igénybe venni.
7.1.2. Megbízó köteles a Megbízott részére megadni minden olyan információt, amelyet a Megbízott a Coaching szolgáltatás szakszerű elvégzése érdekében szükségesnek tart. Felek az adatközlések formájára gyakorlatot alakítanak ki, mely történhet papír alapú dokumentumok átadásával vagy elektronikus úton történő megküldéssel is.
7.1.3. Megbízó kifejezetten tudomásul veszi – összhangban az ÁSZF 7.4.2. pontjában foglaltakkal, – hogy amennyiben a Coaching ülésen olyan feladatot határoz meg vagy olyan utasítást ad a Megbízottnak, amely az Eütv. 103. §-ában megfogalmazott pszichoterápia és/vagy klinikai szakpszichológiai tevékenység körébe tartozik, úgy Megbízott az ilyen tartalmú utasítást megtagadja, egyben tájékoztatja a Megbízót, hogy az általa adott utasítás a pszichoterápia és/vagy klinikai szakpszichológia területére tartozik, amely tevékenység végzésére a Megbízottnak nincs jogosultsága. Megbízott tudomásul veszi, hogy a Megbízó jelen pontban foglalt kérése a Ptk. 6:273. § (3) bekezdése szerinti utasításnak minősül, melyre vonatkozóan az ebben pontban meghatározottakat rendelik alkalmazni a felek.
7.1.4. Megbízó tudomásul veszi, hogy Megbízott a Coaching szolgáltatás keretében olyan építő jellegű segítő információkat, orientáló tájékoztatást nyújt a Megbízó részére, melyet a Megbízott szakmai tapasztalatai alapján helyesnek érez. Megbízó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Coaching szolgáltatás során szükséges egyfajta nyitottság, illetve hajlandóság, mely alapján a szolgáltatás jellegéből is adódóan, akkor történik előrelépés, amennyiben a Megbízó hajlandó nyitott lenni új nézőpontokra, illetve elkötelezett lenni a céljai iránt és megtenni mindazon szükséges lépéseket, melyekre a Megbízott a figyelmét felhívta. Megbízó tudomásul veszi, hogy a Megbízott által javasolt lépések opcionális jellegűek, azokra a Megbízott a Megbízót semmilyen körülmények között nem kötelezi. A Megbízó fejlődése saját döntései nyomán következik be, a Megbízott főként a felismerések realizálásában segít, szem előtt tartva a Megbízó érdekeit. házi feladat
7.1.5. Megbízó kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben különösen, de nem kizárólagosan: bipoláris zavar, skizofrénia, paranoia, pszichózis vagy trauma miatt gyógyszeres vagy pszichiátriai kezelés alatt áll, úgy ennek tényéről a Megbízottat haladéktalanul tájékoztatja. Amennyiben a Megbízó a fenti kezelést már a Megbízott irányába történő megkeresést megelőzően megkezdte, úgy erről a Megbízottat az Igénybejelentése során, de legkésőbb az első konzultáció keretén belül (személyes, online, írásbeli) haladéktalanul jelezni köteles. Megbízó fenti tájékoztatási kötelezettsége a Coaching szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt mindvégig fennáll.
7.1.6. Megbízó kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Megbízott jogosult a Coaching szolgáltatás nyújtása során közreműködők igénybevételére. A Megbízó és a közreműködő között szerződéses kapcsolat nincs, a közreműködő kizárólag a Megbízottal áll szerződéses jogviszonyban. Megbízott a közreműködő magatartásáért, úgy felel, mintha saját maga járt volna el.
7.1.7. Megbízó vállalja, hogy a Coaching ülés alatt a mobiltelefonját lenémítja vagy kikapcsolja.
7.2. Megbízott jogai és kötelezettségei
7.2.1. Megbízott köteles a Coaching szolgáltatást legjobb tudása szerint, magas színvonalon, a Megbízó utasítása szerint és érdekeinek legmesszemenőbb figyelembevételével nyújtani.
7.2.2. Megbízott kijelenti, hogy Coaching szolgáltatás nyújtásához szükséges szakértelemmel, illetve tapasztalattal rendelkezik.
7.2.3. Megbízott köteles munkáját olyan kellő gondossággal megszervezni, hogy minden akadály időben megszüntethető legyen és ennek érdekében Megbízó figyelmét ezen esetleges akadályokra időben felhívja.
7.2.4. Megbízott köteles megtagadni azon megbízói utasításokat, melyek teljesítése kifejezetten az Eütv. 103. §-ában megfogalmazott pszichoterápia és/vagy klinikai szakpszichológiai tevékenység körébe tartoznak. Köteles egyúttal a Megbízó által adott utasítás pszichoterápiai és/vagy klinikai szakpszichológiai jellegéről tájékoztatni és felhívni a figyelmét arra, hogy ilyen irányú tevékenység végzésére jogosultsággal nem rendelkezik.
7.2.5. Megbízott vállalja, hogy az Egyedi Szerződésben meghatározott, Megbízóval előzetesen egyeztetett Coaching üléseken a Megbízó rendelkezésre áll.
7.2.6. Megbízott kifejezetten rögzíti, hogy amennyiben az Egyedi szerződésben vállalt kötelezettségeit a Coaching szolgáltatás módszertanának megfelelően maradéktalanul és szerződésszerűen teljesítette, annak jellegéből adódóan a folyamat eredményességéért nem felel, az általa alkalmazott módszerek hasznosítása, alkalmazásának sikeressége semmilyen formában nem kérhető rajta számon.
7.2.7. Megbízott vállalja, hogy az Egyedi Szerződés keretén belül az egyes Coaching ülések között 0- 24-es időintervallumon belül rendelkezésre áll e-mail útján, illetve telefonon beérkező, illetve feltett olyan akut kérdésekre, illetve probléma felvetésekre (a továbbiakban: üzenet), melyek megválaszolásához a Megbízónak releváns érdeke fűződik. Megbízó a feltett kérdésekre igyekszik a lehető leghamarabb, de az üzenet kézbesítését követő legkésőbb 24 órán belül választ adni, illetve a felmerülő problémát kezelni. Kézbesítésnek tekintik a felek email esetén abban az időpontban, ha az email kézbesítésigazolása visszaérkezik a Megbízóhoz, telefonos üzenet esetén a telefonhívás befejezése időpontjában. Megbízó kifejezetten tudomásul veszi, hogy az üzenet kézbesítésének bizonyítása az ő felelősségi körébe tartozik.
8. PANASZÜGYINTÉZÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
8.1. A fogyasztó a szolgáltatással vagy a vállalkozó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Telefon: +36303344176
E-mail: rebeka@mindsafari.hu
8.2. A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatás nyújtásával közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik
8.3. A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
8.4. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok
és egyéb bizonyítékok jegyzéke, - a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a
panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, - a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása, - a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
8.5. A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
8.6. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
8.7. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
8.8. Fogyasztóvédelmi eljárás: Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
8.9. Bírósági eljárás: Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Felek kifejezetten vállalják, hogy jelen ÁSZF-ből, valamint az Egyedi Szerződésből eredő vitás kérdések bírósági eljárásban való rendezésére alávetik magukat a Budai Központi Kerületi Bíróság, valamint a Székesfehérvári Törvényszék illetékességének.
8.10. Békéltető testületi eljárás: Tájékoztatjuk, hogy Ön velem szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítom, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”). Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
8.11. A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
8.12. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
8.13. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület
megjelölését, - a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelte a vitás ügy rendezését - a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem
kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési
meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor, - a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
8.14. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
8.15. Online Vitarendezési Platform: Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni az interneten igénybe vett szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön kiválaszthatja a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
9. SZERZŐI JOGOK
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Laurinyecz-Tarnótzky Rebeka
10. RÉSZLEGES ÉRVÉNYTELENSÉG, MAGATARTÁSI KÓDEX
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak. A Megbízott nem veti alá magát az ICF Etikai Kódexének.
11. TITOKTARTÁS
Felek az Egyedi Szerződés teljesítése során, vagy annak következményeként tudomásukra jutott minden – egymás tevékenységére közvetlenül vagy közvetetten vonatkozó – olyan információt, adatot, tényt kötelesek megőrizni, és üzleti titokként (a továbbiakban: „Üzleti titok”) kezelni, amelynek bizalmas kezeléséhez a másik Félnek méltányolható érdeke fűződik, és amelynek nyilvánosságra hozatalát jogszabály nem teszi kötelezővé. Felek rögzítik, hogy Üzleti titoknak minősülnek – összhangban az üzleti titokról szóló 2018. évi LIV. törvény („Ütv.”) 1. § (1) bekezdésében foglalt rendelkezésekkel – a jelen ÁSZF, valamint az Egyedi Szerződés lényeges tartalmi elemei, az érintett Fél belső ügyei, mentális állapota, egészségügyi, pénzügyi helyzete, valamint a Félre vonatkozó bármely más információ. Felek a tudomásukra jutó Üzleti titkot a vonatkozó jogszabályokban és jelen ÁSZF-ben foglaltakra figyelemmel kötelesek kezelni, így azokat illetéktelenek részére hozzáférhetővé nem tehetik, nem közölhetik, át nem adhatják, nyilvánosságra nem hozhatják. Megbízott kijelenti, hogy jelen titoktartási kötelezettség azon harmadik személyekre is kiterjed, akiket jelen Szerződés teljesítésébe (közreműködőként) bevon. Jelen titoktartási szabályok megsértéséért a Felek egymással szemben kártérítési felelősséggel tartoznak. Felek rögzítik, hogy a titoktartási kötelezettségre vonatkozó rendelkezések az Egyedi Szerződés megszűnését követően is hatályban maradnak. Felek az Egyedi szerződés teljesítése során bármelyikük birtokába került dokumentációkat, információs anyagokat az Egyedi Szerződés megszűnését követően kötelesek a felek haladéktalanul és maradéktalanul egymásnak visszaszolgáltatni, kivéve, ha erről a Felek másképpen állapodnak meg. Megbízó jelen ÁSZF aláírásával hozzájárul ahhoz, hogy a Megbízott a részére nyújtott Coaching szolgáltatás során szerzett tapasztalatokat anonim módon (személyes adatok rögzítése nélkül, a Megbízó beazonosíthatatlanságát megtartva) publikációiban, tudományos kutatásai során, valamint az általa tartott előadások és képzések alkalmával felhasználhassa.
12. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
az önálló vállalkozók tevékenységi jegyzéke bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 36/2011. (XII.23.) KIM rendelet.